Direktlänk till inlägg 29 april 2013

Husköpar tankar...

Av Purrven - 29 april 2013 21:31

Äntligen hemma, efter att ha spenderat 4dygn på jobbet så är det väldigt skönt att vara på hemmaplan igen.
Frasse ligger tätt intill å kurrar nöjt, å det finns inget annat ställe jag hellre hade varit på, just i detta nu.

Det slår mig att jag gärna vill hitta den där trygga punkten i tillvaron. Just nu bor jag och Irma väldigt litet, och det funkar för tillfället. MEN jag vill gärna hitta något där jag vet att jag ska stanna, i många år framöver.
Huset är sålt, kontantinsattsen fixad så varför inte?!
Har kollat på lite olika alternativ och försöker väga för- och nackdelar för att hitta vad som skulle passa min lilla familj bäst.
Har pratat med mäklaren, banken lämnar besked i morgon...well det kanske är dags att bli vuxen.
I min värld lever inte en 27åring med sin 3 åring i en stuga med 1 rum och kök.
Visst har vi det bra, men man vill gärna ha ett vuxenliv oxå.
Jag är redo, det finns inga bra tillfällen att köpa bostad...så varför vänta:)
Nu kör vi..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Purrven - 21 juni 2013 22:48

Vaknade alldeles för tidigt, försökte somna om men icke. Fick sen ett mms med en fin midsommar Irma, med krans i håret å sprittsprångande naken. SOMMAR! Fick lite smått panik att jag inte spenderade midsommar med min ögonsten, inte det här året hel...

Av Purrven - 19 juni 2013 20:09

Jahaaaja, då var det dags igen. Känns däremot att det är en viss skillnad på att blogga från mobilen, eller som nu från en data. Kanske inte blir lika mycket stavfel nu å konstiga krussiduller;) Försöker ladda för att jobba natt i morgon, går sådär...

Av Purrven - 11 juni 2013 19:55

  Veckan har börjat turbulent kan man lugnt säga. Gjort ett jobbigt avslut, med någon som har fått mig att känna så otroligt mycket, både bra och dåliga saker. Men ibland måste man kanske göra det avvägandet när dom dåliga känslorna tar över det so...

Av Purrven - 1 juni 2013 12:24

Rensade ur bilen, hittade ett grönt stift där det stod "förbudssalva". Började fundera, klurade länge på varför jag hade en sån salva i bilen. Vem kan ha tappat den där? Hmm...lika bra att slänga den, jag menar, även om jag skulle komma på vems det...

Av Purrven - 29 maj 2013 22:18

Tänk så trevligt det kan vara att jobba:) Precis avslutat ett kvällspass på Löwenströmska, och man blir alltid lika glad!Trots feber och halsont så är det en väldigt bra dag. Det var någon som sa: Du verkar vara så glad jämt, full av energi! Haha, ...

Ovido - Quiz & Flashcards