Direktlänk till inlägg 23 maj 2013

Stor dag idag...

Av Purrven - 23 maj 2013 05:50

Idag händer det, för första gången i mitt liv ska jag skriva papper på mitt alldeles egna (köpta) boende.
Efter en seg å långdragen budgivning, är det äntligen klart.
Blev inte det pris jag hoppats på, till och med mäklaren var förvånad.
Men jag hade hittat hem, så det spelade ingen roll vad det hade kostat...eller ja, när bankens tak var uppnått hade det ju bara varit att lägga sig:)
Med en månad kvar till flytt vet jag inte riktigt hur jag ska hinna med allt.
Packa, packa, packa, gå intro på nytt jobb...
Japp nytt jobb också, iofs bara extra timmar som det ser ut i dagsläget, men man vet aldrig vad som händer.
Fick även ett erbjudande om en tjänst på Löwenströmska i höst. Den möjligheten har jag sett fram emot länge, men nu när vi ska flytta så blir det tyvärr lite långt att åka. Men lovade att tänka på saken:)

Förutom kontrakt skrivning ska även en ny soffa beställas...många "första gången händelser" som väntar idag.
Har tidigare bara haft råd med någon sketen soffa från nån loppis, som varit sisådär 100 år gammal. Men icke denna gång....så nöjd, så nöjd...

Nu bara längtar jag, till vårat nya hem, tills Irma får ett eget rum, till chansen och möjligheten att börja om.
Ska bli så obeskrivligt skönt...men det kommer innebära mycket slit innan vi är där...men snart så:)

Hoppas ni alla får en trevlig dag...själv ska jag nog dra täcket över huvudet en liiiten, liten stund till....är som ett barn på julafton!:)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Purrven - 21 juni 2013 22:48

Vaknade alldeles för tidigt, försökte somna om men icke. Fick sen ett mms med en fin midsommar Irma, med krans i håret å sprittsprångande naken. SOMMAR! Fick lite smått panik att jag inte spenderade midsommar med min ögonsten, inte det här året hel...

Av Purrven - 19 juni 2013 20:09

Jahaaaja, då var det dags igen. Känns däremot att det är en viss skillnad på att blogga från mobilen, eller som nu från en data. Kanske inte blir lika mycket stavfel nu å konstiga krussiduller;) Försöker ladda för att jobba natt i morgon, går sådär...

Av Purrven - 11 juni 2013 19:55

  Veckan har börjat turbulent kan man lugnt säga. Gjort ett jobbigt avslut, med någon som har fått mig att känna så otroligt mycket, både bra och dåliga saker. Men ibland måste man kanske göra det avvägandet när dom dåliga känslorna tar över det so...

Av Purrven - 1 juni 2013 12:24

Rensade ur bilen, hittade ett grönt stift där det stod "förbudssalva". Började fundera, klurade länge på varför jag hade en sån salva i bilen. Vem kan ha tappat den där? Hmm...lika bra att slänga den, jag menar, även om jag skulle komma på vems det...

Av Purrven - 29 maj 2013 22:18

Tänk så trevligt det kan vara att jobba:) Precis avslutat ett kvällspass på Löwenströmska, och man blir alltid lika glad!Trots feber och halsont så är det en väldigt bra dag. Det var någon som sa: Du verkar vara så glad jämt, full av energi! Haha, ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards